האם לפתוח עמוד עסקי בפייסבוק?
היום מאוד מקובל להשתמש ברשתות החברתיות לשיווק המוצרים שלנו. אך האם באמת כל עסק בהכרח צריך עמוד עסקי בפייסבוק? אולי דווקא הוא צריך לפתוח קבוצה? או דף אישי?
לפני שרצים לפתוח דף, הנה כמה טיפים לתכנון המהלך בצורה הנכונה.
1. מיהו קהל היעד שלכם?
האם קהל היעד שלכם נמצא בפייסבוק באופן אקטיבי – מבחינת גיל, סטטוס, דת וכו’. למשל, קהל הציבור הדתי חרדי כמעט ולא נמצא בפייסבוק ובטח שלא באופן גלוי. גם הסבירות להגיע לקהל גדול של האוכלוסיה המבוגרת מעל גיל 60 הוא נמוך יחסית.
וגם אם קהל היעד נמצא בפייסבוק, האם ברמה החברתית יש לו קהילה? קבוצות דיון? כך למשל קהל הרווקים והרווקות נמצא בפייסבוק במגוון קבוצות וקהילות והינו פעיל מאוד, אך את קהילת הרפתנים למשל, יהיה מאוד מאתגר למצוא אותם שם.
2. מה המטרה שלכם להשיג מקהל היעד?
האם אתם רוצים חשיפה? חיזוק מערכת היחסים עם הלקוחות? הגעה ללקוחות חדשים? אולי אתם רוצים רק שהדף בפייסבוק יעלה לכם את הדירוג האורגני בגוגל?
הדף שאתם בונים צריך להיות מותאם למטרות שלכם. אחרת כל ההשקעה שלכם הולכת לטימיון.
3. איזה דף לפתוח שיתאים למטרות שלי – דף פרופיל, קבוצה או עמוד עסקי?
זה החלק המעניין והחשוב ביותר. באופן עקרוני, חוקי פייסבוק קובעים שפרופיל אישי הינו פרופיל של אדם פרטי ולא עסק, ואילו עסק צריך להיות מנוהל בדף עסקי.
ההבדל העיקרי בין דף עסקי לפרופיל הוא שדף עסקי הוא קצת יותר מוגבל – הוא אינו יכול להציע חברות לאנשים, אלא אנשים יכולים באופן חד צדדי לעשות לו Like. וגם אם יש לו הרבה משתמשים שלחצו Like, הנראות של הפרסומים של הדף העסקי ב- News Feed של המשתמשים שעשו Like היא מאוד נמוכה. לכן כעקרון כדי שדף עסקי יהיה אפקטיבי הוא חייב להיות מלווה בתקציב פרסומי ואפיקי שיווק נוספים אחרים.
אם אתה עסק גדול עם תקציבי שיווק, אנו ממליצים על דף עסקי. אך אם המדובר בעסק קטן של עצמאי ובייחוד עצמאי במקצוע חופשי, אנו ממליצים להקים פרופיל אישי ולמנף אותו ליצירת קשרים אישיים עם לקוחות פוטנציאליים או ליצירת נטוורקינג עסקי.
הפרופיל האישי כולל גם חברים ומשפחה, לכן כדי לשלוט ברמת החשיפה של התכנים העסקיים שלכם, מומלץ להשתמש באפשרות יצירת הרשימות והקבוצות של החברים. פרסומים שמתאימים לכולם תפרסמו לכלל החברים, ופרומים שמתאימים רק לקולגות או לקוחות פוטנציאלים תפיצו רק לרשימה מסוימת של חברים.
מאחר והפרופיל האישי שלכם משמש גם את העסק שלכם, מומלץ להשתמש בו בתבונה ולהיזהר מלכתוב תגובות חריפות ופוגעניות, שיתוף פוסטים לא מתאימים וכו’.
האם להקים גם קבוצה?
הקמת קבוצה מתאפשרת רק על ידי פרופיל אישי. מומלץ להקים קבוצה כאשר אתם רוצים לקדם את העסק שלכם דרך קבוצות דיון בתחום עם קבוצה של פרופילים אחרים שכולם בעליי עניין משותף הקשור לעסק שלכם.
4. קידום הדף
ישנם כמה אפשרויות בסיסיות לקידום הדף שלכם בפייסבוק (אם זה דף עסקי או פרופיל פרטי):
- במידה והעסק שלכם מקודם דרך הפרופיל האישי, מומלץלהצטרף לקבוצות עם קהל יעד מתאים, להציע חברויות לאנשים מהתחום וכו’.
- זמן העלאת פוסטים – חשוב להעלות את הפוסטים בזמן שקהל היעד נמצא און ליין בפייסבוק, ככה הסבירות לקבל לייקים יותר גבוהה וממשיכה גם לשאר שעות היום.
- תגובה מהירה לתגובות שקיבלתם לפוסטים “להכות בברזל כל עוד הוא חם”. אחרת תאבדו את המומנטים ואת הרלוונטיות של התגובה.
- הקמת קבוצות רלוונטיות לתחום וקידום העסק שלכם דרכן.
- העלו פוסטים ותכנים מעניינים, עם תמונות, גרפיקות או סרטים שתופסים את העין ויעודדו את הקוראים לעשות לייק ולשתף את התכנים עם חבריהם.
- העלו סקרים שונים בכלי השאלות של פייסבוק – מעודד את הקורא להשתתף בסקר/שאלות.
- שימוש ברשימות תפוצה קנויות.
- פרסום ממומן בתוך פייסבוק לקהל היעד הרלוונטי (לפי גיל / מגדר / סטטוס וכו’).
- שילוב הפייסבוק במוצרים שיווקיים אחרים של העסק.
- כתיבה בדפים עסקיים אחרים רלוונטים לקהל היעד שלכם – גם דף עסקי ולא רק פרופיל אישי יכול להגיב על סטאטוסים של דפים אחרים. מומלץ לחפש סטאטוסים רלוונטים בדפים מאוד פעילים בעלי חשיפה גדולה כמו: ynet, The Marker, כלכליסט, ואחרים.
לסיכום, לפני שאתם משקיעים אנרגיה וזמן בקידום העסק שלכם דרך הפייסבוק, נתחו תחילה את קהל היעד שלהם, הגדירו מטרות ויעדם מקהל היעד שלהם ובנו תוכנית שיווקית מסודרת ועמדו בה.
זכרו שכדי שהפרסום והשיווק שלכם יהיה אפקטיבי, מומלץ לגוון את ההשקעה שלכם למגוון רחב של רשתות חברתיות וערוצי שיווק ופרסום נוספים, מעבר לפייסבוק.