תוכנית שיווקית
תוכנית שיווקית נועדה לפרט את כל הפעילויות השיווקיות שעל העסק לבצע על מנת להגיע ליעדי המכירות שלו. תוכנית שיווקית נעשית כחצי שנה לפני השקת המוצר לשוק.
באמצעות התוכנית השיווקית החברה מכירה ומבינה יותר טוב את השוק אליו היא פונה, את קהל הלקוחות הפוטנציאליים שלה ואת הדרך להגיע אליהם. התוכנית השיווקית מכינה מראש את הקרקע להשקת המוצר.
ההתקשרות של SPARK אינה מסתיימת לאחר גיבוש התכנית השיווקית. חשוב לנו ללוות את המיזם גם ביישום התוכנית והוצאתה אל הפועל. חברת SPARK מעמידה לרשות היזם צוות מקצועי אשר משתמש במחקר ובתובנות של התכנית השיווקית ועוזר לו ליישם כל פרט בתכנית על מנת להגיע ליעדים שנקבעו ואף מעבר להם.
התוכנית השיווקית כוללת את החלקים הבאים:
1. ניתוח המצב הקיים
• מהו העסק? מהו חזון העסק
• מצב שיווקי וניהולי בחברה
• ניתוח המוצר/השירות:
- יכולות המוצר/שירות ומאפייניו
- יתרונותיו התחרותיים
- חסרונותיו
- אפשרויות קהל היעד למוצר/שירות
2. ניתוח שוק היעד של המוצר/השירות
• גודל השוק
• מגמות וצמיחה
• חלוקה גיאוגרפית של השוק
• גורמי התיווך בשוק – מפיצים, ספקים וכו’
3. ניתוח המתחרים הקיימים והפוטנציאליים
• הצגת המתחרים הנוכחיים/פוטנציאליים
• נקודות העוצמה והתורפה של המתחרים
• תיאור היתרון היחסי של שירות/מוצר המיזם
• טבלת השוואה
4. ניתוח לקוחות היעד
• ניתוח לקוחות החברה היום – מאפיינים, דפוס התנהגות
• הגדרת הלקוחות הפוטנציאליים
• ניתוח מיהם הלקוחות שתורמים יותר (כ- 20% מהלקוחות תורמים לכ- 80% מההכנסות)
• ניתוח ומיפוי סוגי הלקוחות הפוטנציאליים
- מה מניע אותם (הערך/הכאב)
- כיצד הוא עובד היום
- היתרונות שימצא במוצר/שירות
- מיפוי מקבל ההחלטות בארגון לעומת המשתמש
- אילו כלים שיווקיים מגיעים אל הלקוח
- אליו מסרים מדברים אל הלקוח
5. הגדרת האסטרטגיה השיווקית
• גיבוש מטרות אסטרטגיות לטווח הקצר ולארוך
• אסטרטגיית חדירה לשוק
• מודל עסקי
• תמחור
6. גיבוש תמהיל הכלים השיווקים להגעה ללקוחות היעד:
מיתוג, בניית שפה גרפית, בניית אתר אינטרנט, פרסום מקוון או אחר, פעילות ברשתות חברתיות, חומרים שיווקיים מודפסים, יחצי ציבור וכו’
7. בניית תוכנית עבודה כולל יעדים, לו”ז, תקציב ותזרים עתידי לפעילות החברה.